Goede rechtshulp vinden | Jurist voor Ontslag

Rechts hulp

U staat er wellicht niet altijd bij stil, maar bijna elke Nederlander heeft regelmatig vragen op het juridisch gebied. In sommige gevallen is het zeer duidelijk wanneer u juridische hulp, ook wel rechtshulp genoemd, nodig heeft. Zo is het voor de meeste mensen wel duidelijk dat het advies van een jurist bij ontslag en een gouden handdruk onontbeerlijk is.

Voor velen is het wellicht minder duidelijk dat de rechtshulp ook zinvol is voordat een arbeidscontract of arbeidsvoorwaardencontract wordt ondertekend. Veelal gaat elke werknemer uit van een positief scenario waarin de werknemer en werkgever zeer lang tevreden samenwerken. Het arbeidscontract is wellicht te vergelijken met een huwelijkscontract, of huwelijkse voorwaarden. Zolang het goed gaat is er geen vuiltje aan de lucht. Maar o wee als een van beide partijen de samenwerking wil opzeggen.

Vooraf rechtshulp vragen

Het is de taak van een jurist om U vooraf te wijzen op bepaalde consequenties van uw handelen, of het handelen van derden. Daarom is het verstandig vooraf juridisch advies te vragen.

Een goede jurist zal u vooraf kunnen wijzen op voorwaarden in contracten die mogelijkerwijs negatief voor u kunnen uitpakken. Sommige werkgevers nemen namelijk bepaalde ontoelaatbare ontbindende voorwaarden op in arbeidsovereenkomsten. De onoplettende lezer zal dat niet zomaar opvallen. Het valt met name niet op, omdat niemand aan mindere leuke gebeurtenissen wil denken. Des te vervelender is het zodra iemand achteraf denkt "had ik maar vooraf goed juridisch advies ingewonnen...".

Deskundig juridisch advies

Gelukkig voor u is het nu mogelijk om zeer snel deskundige rechtshulp in te schakelen. Zo kan u eenvoudig uw persoonlijke gegevens invullen op het contact formulier of bij stel uw vraag. Geef daarbij een beknopte omschrijving van uw juridische vraag of uw reeds bestaande conflict. én van onze juristen neemt dan zo snel mogelijk met u contact op.

7 dagen per week geopend
ma. tot do. 8:00 tot 20:00 uur